SOPHOMORE - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Isabel Terwindt - WaarBenJij.nu SOPHOMORE - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Isabel Terwindt - WaarBenJij.nu

SOPHOMORE

Blijf op de hoogte en volg Isabel

31 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik wat eb geschreven maar ik dacht laat ik maar weer eens iets van me laten horen.

Ik ben sinds 6 augustus weer terug in DC! is alweer bijna een maandje! de eerste week dat ik hier was hadden we 'pre pre season' dit was een week met alleen het team zonder de coaches (want die mogen niet bij teamactiviteiten zijn in de zomer). we hebben allemaal leuke team binding dingen gedaan! Zo zijn we naar een country concert geweest, gehockeyd en een dagje lekker gezwommen bij een van m'n teamgenootje thuis.

Dinsdag 13 augustus hadden we onze eerste pre season meeting, waar we het hebben over het aankomende seizoen. ook hebben we dan een 3 uur durende meeting over alle NCAA regels, zoals drugtest en wat we allemaal niet mogen doen als we willen spelen. ( niet gokken, gratis spullen aannemen, enz enz...) Het is altijd een feest als dat eindelijk achter de rug is..

Een van de miljoen NCAA regels is dat de trainingen pas woensdag 14 augustus mochten beginnen, dus onze coaches nemen dat altijd erg letterlijk; om 12 uur 's nachts verzamelen we op de 'track' om daar onze eerste fitness test te doen, 1 mile onder 6min15. en als je die tijd niet haalt dan moet je na 3 min rust, een 800m (3min) rennen, weer 3 min rust, een 400m (1.30) rennen, weer rust en tot slot een 200m (45s) rennen. en dit allemaal rond de aangegeven tijd. echt een feest dus.. gelukkig had ik een mile tijd van 6:02 dus hoefde ik na 4 rondjes op de baan niet meer verder te rennen! rond 2 uur lagen we weer in bed, mar de wekker ging alweer vroeg want onze 2e test was meteen de volgende ochtend..

De eerste echte pre season dag begon met 20 strijders, waarbij je op de achterlijn begint en dan 18s hebt om naar de andere achterlijn te rennen en dan heb je 42 sec om weer terug te gaan naar waar je gestart bent, en dat 20x. Dus in totaal 20x 1 min rennen, nou dat lijkt prima te doen maar na 12x op en neer in 30graden wordt het toch wel wat minder leuk! gelukkig heb ik ook die test gehaald en was het verder die dag alleen team foto's maken en uurtje corners oefenen.

de rest van preseason was eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde, 3x per dag trainen dus onze dagen zagen er allemaal hetzelfde uit:

7:00 wekker
7:30 ontbijt
8:15 - 11:15 trainen
12:00 lunch
13:00-15:30 trainen
17:00 avond eten
18:00-20:00 trainen
21:00 SLAPEN!!

voor de snelle rekenaars onder ons; dat is inderdaad 7,5 uur trainen per dag.. maar gelukkig is dat maar voor eventjes en als je het eenmaal aan het doen bent valt het ook wel mee.

Tussendoor moesten we ook nog verhuizen van het hockey huis naar onze eigen kamer in de dorms. Wij hebben zo'n mazzel! Emilie, Jess en ik wonen in een splinter nieuw gebouw en onze kamers zijn zo mooi geworden! we delen een suite met 6 personen, er zijn 3 kamers van 2 personen, met 2 badkamers en een woonkamer. we hebben nu al 2 suitegenootjes en ik denk niet dat nummer 6 nog komt want het bed is nu al 2 weken leeg... maar wie weet! Het is in ieder geval genieten in ons nieuwe gebouw!

De eerste zaterdag hadden we een oefen wedstrijd tegen Georgetown, die we met 4-0 hebben gewonnen, en waar ik m'n eerste goal van het seizoen hebt gemaakt, hopen dat er nog velen gaan komen! de 24ste hadden we nog een oefen wedstrijd tegen Delaware, die speelde we met overtime ( Amerikanen kennen geen gelijk spel, dus na reguliere speeltijd komt er dan 2x 15 minuten 7 tegen 7 op een heel veld bij. dit is golden goal.)

Maandag de 26ste is school weer begonnen! Dus ook nog maar 1 training per dag; 7:00-10:30. Dit semester heb ik; Organic chemistry, Physics, Bio evolution en social pscycology. de eerste week ging prima, nu is alles nog een beetje inkomen maar volgende week dan gaat het harde werken weer echt beginnen!

Nu ben ik in Norfolk, ligt ten zuiden van DC dichtbij het strand. We hebben gister onze eerste echte wedstrijd gehad tegen Richmond. Het was echt een gave wedstrijd, het was vechten tot de laatste seconde, zeker omdat we vorig jaar 4-1 verloren hadden en ze vaak boven ons eindigen in het totaal klassement.! We kwamen helaas na 6 min al achter te staan maar hebben dit in de 2e helft naar 1-1 gekregen. de 2e helft waren we zo veel beter dan de eerste helft we hadden 4x zo veel schoten op doel vergeleken met de eerste helft en waren bijna constant op hun helft. Maar gelijk spel betekend overtime dus 7v7 op een heel veld. na 10 minuten spelen, scoorde Kati een perfecte backhand in de linker kruising en was de wedstrijd over! Zo'n lekker gevoel dat je na zo'n wedstrijd met de winst naar huis kan!

Nouja nog niet naar huis, we zijn van Richmond doorgereden nar Norfolk want morgen hebben we onze 2e wedstrijd tegen ODU. vandaag gaan we nog een keer trainen op ODU en in de middage naar Virginia Beach. Carly woont daar dus gaan we met het hele team eten bij haar thuis en lekker varen. :)

Nu lig ik lekker op bed in m'n hotel kamertje, en ga ik zo nog maar even wat aan m'n huiswerk doen!

DIkke kussen uit VA!

• 31 Augustus 2013 - 22:19

Adriana:

Leuk verhaal. We proberen weer een wedstrijd to komen kijken. Zal op het schedule kijken en je laten weten wanneer we komen. Veel succes dit seizoen.

• 01 September 2013 - 15:50

Oma:

Lieve Isabel,
    Gezellig weer iets van je te horen, vanuit Amerika. Je moet wel behoorlijk hard werken, ik zou haast medelijden met je krijgen, maar ik geloof niet dat dat nodig is, er staan zoveel leuke dingen tegen over. Geniet ervan zou ik zeggen.
    Wij zijn vorige week een weekje naar Berlijn geweest. Berlijn is een stad met veel moderne architectuur. Toen de muur wegviel kwam er een brede strook onbebouwd gebied, midden in de stad vrij. Deze ruimte hebben ze benut om een heel nieuw, modern stadsdeel te bouwen. Erg interessant.
    Het is hier nog steeds prachtig weer, dus nog lekker genieten.
    Hier beginnen we nu aan onze "reeks september verjaardagen", helaas zonder jou en ik vrees ook voor een groot deel zonder Maaike. Dat krijg je als kinderen groot worden!
    Voor jou het aller beste en laat maar weer snel iets van je horen.
    Liefs van Opa en Oma